Haber

Sunucular zamdan memnun

UKOME’de alınan zam kararının ardından İstanbul Kamu Hizmeti Araç İşletmecileri Esnaf Odası Lideri Günhan Sinar, “Servis araçlarımıza toplu ulaşıma göre en az 10 puan fazla tarife zammı gelmesi bizim için teselli oldu” dedi. Sinar, “Aslında anne babamızı düşünerek bir program yaptık. Anne babamızı da zorlamak istemedik. Biliyorsunuz ilk kilometre dilimimiz 790 liraydı. Bu sene bin 300 liraydı. En uzun mesafe 23- 25 kilometre 3 bin 40 lira. Tabii bunlara artı yüzde 35. Ayrıca rehber personel ücreti de eklenecek” dedi.

Dün gerçekleştirilen UKOME toplantısında İstanbul’da toplu ulaşımın yüzde 51,52 oranında artırılması kararlaştırıldı. Taksi, minibüs ve servislerin fiyat tarifelerinde farklı oranlarda düzenleme yapıldı. İstanbul Kamu Hizmeti Araç İşletmecileri Esnaf Odası (İSAROF) Başkanı Günhan Sinar, zam oranlarının şube ve esnaf üzerindeki etkilerini değerlendirdi. Bazı servis sağlayıcılar, yeni fiyat tarifesinin maliyetleri karşılamadığını öne sürerek şikayetlerini dile getirdiler.

” TOPLU TAŞIMA NOKTALARINDA 10 NOKTA ÜZERİNDE TARİFE ARTIRILMASI BİZİM İÇİN TESLİM OLDU”

UKOME’den alınan zam kararı sonrası tarife değişikliğini değerlendiren Sinar, “Okul tarafında yüzde 82 zam teklifimiz vardı. Hani işçi tarafında yüzde 200, orda durum farklı, yüzde 200 zam teklifi geldi. Yüzde 82 yerine yüzde 60 tarife artışı sağladık 0-1 km dediğimiz ilk dilimde ilk indi indi bindi de yüzde 65 zam oldu tabi ki kurallar tabi yüzde 82 olsa da yetmez.Arkadaşlarımızın yakıtı, şoför parası, rehber işçi giderleri. Bunlar ekonomik olarak sıkıntı çekiyor ama biz fedakarlıklar yaparak İstanbullulara ve İstanbullulara hizmet etmeye devam ediyoruz.Hiç olmazsa servis araçlarımıza toplu ulaşımdan 10 puan fazla tarife zammı gelmesi teselli oldu.Bizim içindi.” dedi.

“TÜRKİYE’DEKİ AKARYAKIT SORUNU SERVİS MAĞAZASI KONTAKLARINI KAPATARAK ÇÖZÜLECEKSE BİZ DE KAPATACAĞIZ”

Sinar, “Şimdi özellikle meslektaşlarımız ve medya kuruluşları bize soruyor. Bu akaryakıt zammı, yakın temas olur mu? dertler omuz omuza birlikte.Türkiye’nin akaryakıt sorunu çözülecekse kapatalım kapatalım.Yani bu kadar kolaysa.Öyle bir şey yok âdettir bizde sadece işçide sorun var. 4-5 tane büyük firma işçi taşıyor.Tarife artışlarını meslektaşlarımıza yansıtmıyorlar.İşte burada.Ekonomik sıkıntı enflasyon akaryakıt artıyor karşılığında tarife artışları ile onları tedavi etmeye çalışıyoruz.Bunlar büyük firmalar arkadaşlarımı sözleşmeli çalıştırıyorlar bu zamları tarife artışlarını sağlamazlarsa işçi tarafında bu firmalardan çıkmayı düşünüyoruz uyardık lütfen dedik bu tarife artışları meslektaşlarımızın mantıklı bir şekilde yapmalarını sağlayacaktır tabanda yaşıyorlar, bedelini ödeyin yoksa işçi tarafında telaffuzumuz sert olur” dedi.

“BU YIL OLACAĞINI SANMIYORUM”

Günhan Sinar, “Şu anda İstanbul’da 59 bin plakalı servis aracı var. İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin verdiği bilgiye göre okul tarafında 25 bin servis aracı görev yaptı. Yani araç filomuz Türkiye’nin yarısı kadar. İstanbul’da araç olduğu için araç çok.Hani geçen sene konuşulmuştu öyle rastgele bir afet olmadı.Bu sene de bir afet olacağını düşünmüyorum.Aslında anne babamızı da düşünerek bir program yaptık. Velilerimizi de zorlamak istemiyoruz. Biliyorsunuz ilk kilometre dilimimiz 790 liraydı.” Bu yıl 1.300 liraydı. 23-25 ​​kilometre arası en uzak mesafe ise 3 bin 40 lira oldu. Tabii bunlar artı rehber işçi fiyatlarının yüzde 35’i de eklenecek” dedi.

“BİZİ KARŞILAMIYORUZ AMA EBEVEYNLERİ DÜŞÜNÜYORUZ”

Servis şoförü Hüseyin Göktürk, “Yüzde 60’lık zam aslında bizi karşılamıyor ama burada velileri de düşünüyoruz. Şoför fiyatları, hostes fiyatları yani birçok şey 3-4 kat arttı. Biz burada sıkıntı yaşıyoruz ama velilerimiz de biraz sıkıntı çekecek. Kendi aracıyla çalışanlar için sıkıntı yok ama şoförlük yapanlar için sıkıntı var” dedi.

“YETKİLİLERDEN ODAMIZDAN DAHA YÜKSEK FİYAT İSTİYORUZ”

İki servis aracına sahip olduğunu belirten Selçuk Korkmaz, “Şu an zamlardan memnun değiliz. Artışlardan memnun değiliz. Tamamen maliyete çalışıyoruz. Masraflarımız arttı. Harcamalarda artış var.” her gün mazot.biz bunlarla uğraşıyoruz.doğal olarak bu masraflar arttıkça kontak kapatmaya gidebiliriz.2 aracım var 1 personel 1 okul nakliyecisi ama geçen seneye kadar okul nakliyecisiydim , Bu saatten sonra okul ulaşımı yapmak istemiyorum çünkü okulun çok sıkıntısı var ve biz tek başımızayız.Rehber ve şoför yolda bir çok detaydan geçiyor muayeneye gidiyoruz ve fiyat alıyoruz. 9 aydan fazla ve fiyatları çok düşük” dedi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu