Teknoloji

Google Bard ve Microsoft Bing’den sonra ChatGPT’nin bir rakibi daha var: LLaMA

OpenAI’nin ChatGPT’sine, Google’dan Bard’aVe Microsoft’un Bing’ine Yeni bir rakip geliyor. Eskiden Facebook olarak bilinen meta şirketi, LLAMA adlı kendi yapay zekasını tanıttı . firmanın CEO’su Mark Zuckerbergbu yeni girişimi bir Facebook gönderisinde duyurdu.

Zuckerberg sosyal medya platformunda” Bugün, araştırmacıların çalışmalarını ilerletmelerine yardımcı olmak için tasarlanmış, LLaMA adlı yeni bir yapay zeka ana dil modelini kullanıma sunuyoruz.dedi ve devam etti: Büyük dil modellerinin metin oluşturma, sohbet etme, yazılı materyalleri özetleme ve matematik teoremlerini çözme veya protein yapılarını tahmin etme gibi daha karmaşık görevlerde çok fazla umut vaat ettiğini düşünüyoruz.“Ancak Meta yöneticisi, LLaMA’nın şu anda bu görevlerden hangilerini gerçekleştirebildiğini tam olarak açıklamadı.

Aslında Zuckerberg’in duyurusunda ana dil modeli hakkında verdiği tek detay, şirketinin ” kendini bu açık araştırma modeline adamıştır ve yeni modelini yapay zeka araştırma topluluğunun kullanımına sunacaktır.“Bir açıklama geldi.

Daha sonra yayınlanan ve tam bir AI araştırma makalesine ve Github model kartına bağlantı içeren bir şirket blog gönderisinde Meta, önemli ölçüde daha fazla bilgi sundu. Şirket, ” Diğer büyük dil modelleri gibi, LLaMA da bir dizi kelimeyi girdi olarak alarak çalışır ve metin oluşturmak için bir sonraki kelimeyi yinelemeli olarak tahmin eder.Meta, LLaMA’nın 20 farklı dilden metin üzerinde eğitildiğini ekledi. CCNet, C4, Wikipedia, ArXiv ve Stack exchange’den halka açık metinler içerdiğini belirtir..

Meta, yapay zekasını diğer büyük dil modelleriyle karşılaştırır. çok daha az bilgi işlem gücü ve kaynağı gerektiren daha küçük bir temel model ” ve LLaMA’nın birden fazla boyutta mevcut olacağını söylüyor. Şirket ayrıca şeffaflık ve sorumlu yapay zeka geliştirme taahhüdünü vurguluyor ve yalnızca yapay zeka araştırmacılarına erişim izni verileceğini yineliyor.

Şu anda, hızla sıkışık bir alanda LLaMA’nın diğer teknoloji devlerinin AI girişimlerine karşı nasıl bir araya geleceğini söylemek zor. Bununla birlikte, şimdiye kadar piyasaya sürülen hemen hemen her büyük dil modeli, hızla kendi payına düşen aksaklıklarla geldi. Google ve Microsoft, AI metin oluşturucularını arama platformlarına entegre etti ve her ikisi de farkında olmadan yanlış bilgilerin reklamını yaptı. Ardından, telif hakkı, mahremiyet, yapay zekanın “duygular” geliştirip geliştiremeyeceği ve internetteki birçok kişinin kısıtlamaları aştığını ve rahatsız edici içerik ve hatta berbat kötü amaçlı yazılımlar ürettiğini keşfettiği süreksiz analizlerin nasıl yönetileceği gibi çözülmemiş sorular var.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu